Account manažér
Obchod - Obchodníci
Account manažér je primárnou kontaktnou osobou pre klientov/accountov. Stará sa o vybranú skupinu významných zákazníkov. Zisťuje ich potreby a na základe nich navrhuje riešenie, zabezpečuje jeho realizáciu, koordinuje tím špecialistov zúčastňujúcich sa na implementácii dodávaného riešenia. Kultivuje, udržuje, posilňuje vzťahy s klientmi, informuje ich o nových produktoch, poskytuje poradenstvo.Vyvíja aktivity na získanie nových klientov.
Obchodný manažér
Obchod - Obchodníci
Obchodný manažér zabezpečuje a zodpovedá za realizáciu obchodného plánu spoločnosti. Riadi predajné aktivity, manažuje obchodný tím a vedie ho k vysokým výkonom. Podstatná časť jeho času je venovaná práci s obchodnými zástupcami - náboru, školeniu, riadeniu, koučovaniu, motivovaniu a vedeniu. Je kľúčovým výkonným manažérom-obchodníkom v obchodnom oddelení, ovplyvňujúcim úspešné plnenie obchodných plánov. V niektorých organizáciách je obchodný manažér samostatne pôsobiacou osobou majúcou na starosti veľké obchodné projekty, širšiu zodpovednosť a kompetencie, predaj zložitých služieb/produktov alebo je napr. členom medzinárodného tímu.
Obchodný zástupca
Obchod - Obchodníci
Obchodný zástupca komunikuje, prezentuje a presviedča zákazníkov o výhodách a užitočnosti produktov alebo služieb, hľadá a odporúča najlepšie riešenia. I keď jeho cieľom je získavanie objednávok, jeho poslaním je poskytovať také služby, ktoré pomôžu maximálne uspokojovať potreby zákazníkov. Jeho odmeňovanie je založené na výsledkoch predaja. Osobne navštevuje zákazníkov, baví ho komunikácia s ľuďmi, má radosť z poskytovania informácií – svojich klientov vzdeláva o inovatívnych produktoch. Pre svojich manažérov je zdrojom spätnej väzby od zákazníkov, napr. o kvalite poskytovaných produktov alebo ich nových požiadavkách.
Produktový manažér - obchod
Obchod - Obchodníci
Produktový manažér navrhuje, implementuje, technicky a marketingovo podporuje služby a produkty. Má súčasne technické znalosti a podnikateľské nazeranie. V závislosti od spoločnosti sú jeho činnosti rôzne. Napríklad analyzuje biznis model pre zavedenie produktu na trh u telekomunikačnej spoločnosti, v prípade výrobcov PC alebo distribútorov sa zaoberá výberom produktov, obchodnou komunikáciou s dodávateľmi, podporou obchodného oddelenia. V prípade internetových portálov navrhuje internetové služby, manažuje ich implementáciu.
Projektový manažér - obchod
Obchod - Obchodníci
Projektový manažér plánuje, organizuje a riadi zdroje tak, aby bol zrealizovaný projektový cieľ v stanovenom čase a za plánované náklady. Výsledkom jeho činnosti je vytvorenie novej služby, produktu alebo nastavenie procesu.
Telesales
Obchod - Obchodníci
Telesales - predávanie a obchodovanie na diaľku bez osobného kontaktu, pomocou telefonickej a emailovej komunikácie si vyžaduje schopnosť zaujať v krátkom časovom úseku, mať súčasne veľmi dobré komunikačné a veľmi dobré obchodné zručnosti. Vedieť vnímavo počúvať je obvzlášť dôležité práve v prípade telefonického predaja. Spolu so schopnosťou získať potrebné informácie cez telefón patria k základným zručnostiam telesales pracovníkov. Príklad: telesales predajca internetovej reklamy obvoláva svojich existujúcich a perspektívnych nových klientov, konzultuje s nimi jednotlivé reklamné produkty, informuje ich o novinkách a prijíma objednávky.